100101

det är så typiskt mig, jag har alltså börjat 2010 med en rejäl förskylning *snyft* - inte direkt någon bra start på det nya året.. allafall så kanske det är dags att berätta vad jag hade tänkt med den här bloggen - för ni verkar ju inte ha någon fantasi, inga kommentarer alls med förslag på vad den här bloggen kommer att handla om.. och jag vet att ni är där ute, statestiken ljuger inte!

saksamma, jag har alltså som nyårs löfte att börja banta men framför allt träna. så på måndag smäller det, då börjar jag med GI-metoden och allt som hör där till. och den här gången ska det funka hela vägen, inga hinder här inte - jag ska fan klara det här. för jag har alltid gillat chips, godis, pizza, hamburgare, och därför tror jag att det här kommer bli en riktigt utmaning för mig - men jag ska klara det!

och för att jag ska klara det här har jag faktiskt skrivit en lista där det står vad jag ska äta till frukost, lunch och mellanmål. jag har också satt upp tider då jag ska äta dessa mål annars kommer jag nog inte klara det alls, måste känna mig orginiserad för att klara av något sånt här. själva träningen har jag också tänkt på, hur, när och var - efter att ha läst en hel del om GI-metoden har jag genom det bästämt mig för att träna tre ggr i veckan en halvtimme varje gång. nu undrar ni säkert varför? - jo, när man kör på GI-metoden och ligger i fas 1 (skriver mer och faserna någon annan dag) ska man endast äta 20-25 g kolhydrater per dag. gör man detta, alltså äter 4-5 ggr per dag och tränar de här dagarna kan man om man har tur gå ner 2-3 kg per vecka. dock måste jag säga att det mest är vatten man går ner de första veckorna (eller första veckan, är inte så säker på den punkten).


en sak som jag tycker ni ska ha klart för er. ni sitter kanske och tänker, tja det här låter ju hur bra som helst, 2 kg på en vecka - WOW!! det här måste jag prova. just den här fasen ska man endast göra under någon vecka (eller längre för de som är ÖVERVIKTIGA, är du normalviktigt och bara vill gå ner något kg rekomenderar jag er att endast köra fas 1 i högst någon vecka och inte längre och sen gå direkt över till fas 3 för att enkelt hålla sin nyvunna vikt - fas 3 kan vi kalla en livsstil och inte en bantnigs fas).

jag tycker det är viktigt för alla där ute och ni får höra det hära, och om ni vill veta mera är det enkelt att bara söka på google!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu