GI-metoden

jag känner att det är dags att berätta lite mer om GI-metoden, hur den funkar och vad man ska göra för att uppnå ett bra resultat - hur jag gör för att uppnå mitt mål.

men först kanske det är bäst att berätta om varför jag har valt GI-metoden. jag kom att tänka på det alldeles nyss faktiskt, för jag fick en kommentar där denna person frågade varför just GI-metoden? så jag började tänka, varför? jag vet faktiskt inte, första gången jag provade på denna metod ville jag bara gå ner i vikt fort och då tyckte jag att GI-metoden skulle hjälpa mig med detta mål. att jag sen misslyckade totalt då är väll inget jag gärna vill ta upp så här i efterhand. det handlade nog mest om att jag inte tyckte om mig själv, jag kände mig inte bekväm med någonting jag gjorde.

det här blir alltså mitt andra försök att gå ner i vikt, och nu vill jag framför allt gå ner i vikt i en takt som jag känner fungerar. förra gången jag körde GI-metoden ville jag att det skulle gå fort, helst ville jag gå ner 2-3 kg varje vecka och när det inte alltid hände blev jag väll besviken. så denna gång vill jag ta det lungt, jag vill äta nyttigt men samtidigt träna och få lite muskler - för ärligt talat så har jag nog inga alls. för ja vet att GI-metoden fungerar, för jag gick ner i vikt förra gången och det vill jag ju självklart nu också.

denna text hittade jag på någon sida om GI-metoden:

Genom att bara äta 20g-30g kolhydrater per dag töms reserverna fort. Kroppen är van att använda kolhydraterna som bränsle, men om det inte kommer in några nya kolhydrater måste kroppen söka alternativa energikällor. Då är det så finurligt att vi har massor av energi lagrade i kroppen i form av fett. Eftersom vi vill gå ner i vikt är det OK att kroppen tar av vårt lagrade bränsle (fett) och använder det en tid framöver som primär energikälla. När detta inträffar kallas det för att man försätter kroppen i ketos.

det här är bara lite fakta om vad GI-metoden är för något och hur det fungerar när man bara äter 20-30 g kolhydrater per dag. vill du veta mer är det bara att googla på google, lätt som en plätt!


den här texten säger kanske inte så mycket för er nybörjare (ni som inte vet så mycket om GI-metoden), så om ni vill veta mer är det bara att titta in någon gång då och då, för jag kommer skriva mer om det här någon annan dag, eller kanske rent ut sagt redan i kväll!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu