min lunch

hej igen =) jag kunde inte riktigt hålla mig i från bloggen, hihi.

det känns som jag nyss har ätit frukost och då känns det lite för tidigt att äta lunch nu då, men enligt Gi-metoden ska man inte vänta mer än 4 timmar mellan måltiderna. så om cirka en timme är det dags för mig att laga mig lite lunch - vad står det på menyn då? jo det står caesarsallad. men nu får ni komma ihåg att jag gör GI - versionen ( hur stavas det???!) så istället för en typisk caesarsallad kör jag på det här receptet istället:

4 portioner.

4 kycklingfiléer
olivolja
salt och nymalen svarpeppar
2-3 krukor romansallad
1 sats caesardressing
150 g parmesan
salt och peppar

stekt kycklingfiléerna i olivolja tills de är genomstekta. salta och peppra och ställ åt sidan. bryt romansalladen i mindre bitar och lägg i en skål. häll på caesardressingen och blanda väl. riv parmesanen grovt och blanda med salladen. smaka av med havssalt och nymalen svartpeppar. skär kyklingfiléerna på snedden och lägg i salladen. toppa med lite riven parmesan.

caesardressing:
2 dl rapsolja
1 ägg
2-3 msk färskpressad citronjuice
½ msk dijonsenap
2 sardellfiléer
1 vitlöksklyfta
1 msk vatten
½ msk vitvinsvinäger
½ krm salt
½ krm nymalen svartpeppar

mixa alla ingredienser i en mixer eller en stavmixer tills det tjocknar. smaka av med salt och peppar.

låter inte det här hur gott som helst? jag ser iallafall fram emot att smaka denna sallad!

jhk
bild:4.bp.blogspot.com/

Postat av: Bitterfittan

jag måste städa men orkar inte haha. hur kommer det sig att du valde GI? (:

2010-01-04 @ 15:15:37
URL: http://frokenbitterfitta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu